Jumaat, 26 November 2010

Alat bantu mengajar

Semasa proses pengajaran matematik ,bagi topik"Volume Of Liquid "ini pelbagai kaedah boleh digunakan di dalam kelas.Dengan kaedah atau teknik Tunjuk cara atau demontrasi adalah kaedah yang amat baik untuk memperkenalkan topik ini.Dalam menuju era globalisasi dan Dunia IT ini.Banyak video-video pengajaran yang boleh kita tayangkan kepada murid-murid tahap 1 sekolah rendah sebagai set induksi pengajaran atau pengenalan tentang topik ini.



a) Semasa proses pengajaran matematik ,bagi topik"Volume Of Liquid "ini pelbagai kaedah boleh digunakan di dalam kelas. Dengan kaedah atau teknik tunjuk cara atau demontrasi adalah kaedah yang amat baik untuk memperkenalkan topik ini.
 b) Alat bantuan mengajar yang digunakan haruslah mudah untuk didapati, ekonomi, menarik dan tidak membahayakan murid-murid semasa menjalankan aktiviti didalam kelas. Para pelajar lebih mudah untuk memahami topik ini jika mereka dapat melihat, mendengar dan melakukan sendiri aktiviti tersebut.


c) Antara alat bantuan mengajar yang sesuai digunakan didalam kelas :







d) Dalam menuju era globalisasi dan Dunia IT ini. Banyak video-video pengajaran yang boleh kita tayangkan kepada murid-murid tahap 1 sekolah rendah sebagai set induksi pengajaran atau pengenalan tentang topik ini. Oleh itu, pengajaran yang disampaikan akan lebih berkesan dan akan menimbulkan minat murid-murid untuk memberi tumpuan didalam kelas :




Tiada ulasan:

Catat Ulasan